Stichting Lumen

Tuintje op mijn buik

Een stervensbegeleiding in boekvorm

- - - -  NET UITGEBRACHT  - - - -

Alice Majoor (1956) en Parcival van Gessel (1951) zijn begeleiders rondom het levenseinde van de Stichting Lumen (2003).

Zij werden ingeschakeld voor een begeleiding omdat een van de partners radeloos was omdat de andere partner nergens van wilde weten. Zij hadden net van de dokter het nieuws kregen dat de partner een levensbedreigende ziekte had en het einde aanstaande was. Hun leven en hun omgeving stonden van het ene op het andere moment op zijn kop.

Zij hebben besloten om de ervaringen rondom deze begeleiding in boekvorm uit te brengen. De titel van het boek is 'Tuintje op mijn buik'.

Dit boek geeft een unieke, eerlijke en soms pittige inkijk in de weg die Ans en Guus gingen, toen Guus hoorde dat hij nog maar kort te leven had; een traject dat uiteindelijk bijna 4 jaar duurde. Het laat ook de rol van de begeleiders zien rondom het levenseinde van Guus, waarbij het gesprek met een buitenstaander vaak makkelijker is dan met intimi. Doel is in vrede overgaan.

Beide schrijvers hebben een theosofische achtergrond, waardoor ze open kunnen staan voor spiritualiteit in de ruimste zin van het woord. Daarnaast is Parcival bisschop (2022) in de Vrij Katholieke Kerk (VKK).

Het boek kan online worden besteld bij de uitgever Cichorei en kost € 17,50 (excl. verzendkosten).

De opbrengsten van dit boek zijn deels ten bate van het KWF en deels ten bate van het werk van de stichting Lumen.