Stichting Lumen

Voor stervensbegeleiding

Medewerkers

Stichting Lumen bestaat uit een klein team gericht opgeleide medewerkers.

Deze medewerkers bieden begeleiding bij het stervensproces. Ook geven zij de workshops en lezingen.

De medewerkers zijn:

Parcival van Gessel, oprichter Lumen en begeleider

Ik ben 43 jaar actief geweest in de dienstverlenende sector in Amsterdam. Ik heb daar kennis gemaakt met alle aspecten van het leven en heb veel gezien en meegemaakt. Daarnaast ben ik sinds 1991 Priester in de Vrij-Katholieke kerk in Naarden. Sinds 2010 ben ik geestelijk verzorger in een woonzorgcentrum in Almere.

Ik heb een grote expertise opgebouwd in thema's rond het leven in het algemeen, maar ook rond het proces van het sterven. Dit heeft mij een unieke kijk op alle facetten van het leven gegeven. Ik vindt het erg fijn deze kennis over te dragen op anderen.

Alice Majoor, begeleider

Ik werk in het basisonderwijs. Op school en in mijn klas heb ik te maken gehad met overlijden van een ouder, een kind of andere naaste familieleden. Het meemaken en verwerken daarvan is voor alle betrokkenen een lang en intensief proces waarbij men alle hulp kan gebruiken die nodig is.

Na een Bijna Dood Ervaring heb ik veel boeken gelezen op het spirituele vlak en cursussen gevolgd waaronder de tweejarige opleiding tot stervensbegeleider bij het Nederlands Instituut voor Stervensbegeleiding in Utrecht.
Sinds 2008 ben ik actief betrokken bij begeleidingen.

Tonny Koster, begeleider

Ik ben coordinator bij het STIP GGz (steun en informatiepunt geestelijke gezondheidszorg) te Almere, waar ik 3 dagen in de week werk. De rest van de week werk ik als Psychosociaal- en Transpersoonlijk Counselor en heb een eigen praktijk aan huis in Amersfoort.
In mijn praktijk begeleid ik mensen met psychische- en sociale problemen. Ik ga samen met hen op zoek om hun eigen kracht te (her)ontdekken. Vanuit mijn praktijk werk ik ook als traumahulpverlender voor opdrachtgever Emergenz.

Ik ben bekend met BijnaDoodErvaringen en heb in mijn afstudeerscriptie geschreven over het taboe rondom het sterven en op welke wijze het mogelijk is de stervende en zijn of haar familie bij te staan.